پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183665
پيامدهاي اعدام شيخ نمر النمر
تاریخ انتشار : 1394/08/30 15:32:09
نمایش : 2202
مدير خبرگزاري النخيل عراق با بيان اينکه رياض جرأت اعدام آيت الله شيخ «نمر النمر» را ندارد اعلام کرد که عربستان سعودي در نهايت به پنج کشور تجزيه خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مقامات رياض که پيش از اين با فشار بر شرکت‌هاي ماهوار‌ه‌اي «عرب‌ ست» و «نايل ست» پخش شبکه ايراني «العالم» از آنها را متوقف کرده بودند، به منظور متوقف ساختن فعاليت شبکه خبري «الميادين» روند فشار آوردن به مقامات لبنان را آغاز کردند. در همين رابطه شرکت ماهواره‌اي عرب ست به منظور متوقف ساختن فعاليت شبکه خبري الميادين در لبنان، مقامات بيروت را به فسخ قرار داد دوجانبه و انتقال ايستگاه پخش اين شرکت از منطقه «جوره البلوط» به اردن تهديد کرد.

شرکت ماهواره‌اي عرب ست تا کنون چند نامه به وزارت مخابرات لبنان ارسال کرد و اتخاذ تدابير مناسب براي مجازات شبکه الميادين به خاطر انتقاد از کشورهاي عربي را خواستار شده است. ناظران سياسي معتقدند که فشار شرکت عرب ست به خاطر رويکرد روشنگرانه الميادين در رسوا سازي سياست‌هاي رياض صورت مي‌گيرد. خبرنگار مهر در اين زمينه گفتگويي را با «محمد علي حکيم» مدير خبرگزاري النخيل عراق انجام داده است که مشروح آن به شرح زير است:

به نظر شما چرا عربستان سعودي به دنبال توقف پخش برنامه هاي شبکه الميادين است؟

عربستان در باتلاقي گيرد کرده است که مي خواهد تمامي رسانه هاي ميانه رو را ببندد زيرا اکثر رسانه هاي سعودي همچون العربيه، اسکاي نيوز، عربيه الحدث و ... حقيقت را بيان نمي کنند اما شبکه الميادين صداي حقيقت است و لذا سعودي ها آن را برنمي تابند و مي خواهند به هر شکل ممکن آن را خاموش کنند.

من معتقدم عربستان سعودي مي خواهد افکار پليد و اهداف صهيونيستي خود را به هر طريق ممکن در منطقه اجرايي کند. در جنگ سوريه و عراق همانطور که «عمران الزعبي» وزير اطلاع رساني سوريه اعلام کرد ۷۰ درصد اين جنگ رسانه اي است و ۳۰ درصد اقتصادي و ۳۰ درصد امنيتي است و من اعلام مي کنم که شايد بيشتر بلکه ۸۰ درصد جنگ رسانه اي است. به عنوان مثال شبکه هاي عربي از گروه تروريستي داعش حمايت مي کنند و آن را موجه جلوه مي دهند در صورتي که کساني که در برابر داعش ايستاده اند تروريست قلمداد مي شوند.

الميادين حقيقت را بيان و اعلام کرد که برخي رسانه ها دلاري هستند و افکار پليد برخي کشورهاي عربي را تبليغ مي کنند لذا عربستان در حال حاضر به دنبال خاموش کردن اين رسانه عربي و گوياي حقيقت است.

با توجه به اينکه آزادي بيان از استانداردهاي اعلامي غرب است ما شاهد واکنش کشورهاي غربي به اقدام عربستان سعودي در قطع پخش برنامه هاي شبکه الميادين نيستيم در اين باره چه نظري داريد؟

عربستان اکثر مقامات خارجي و داخلي را با پول خريده است، کشورهاي غربي در برابر جنايات تروريست ها در سوريه، عراق و يمن سکوت کرده اند حال در برابر متوقف شدن پخش برنامه هاي شبکه الميادين توسط عربستان سعودي واکنش نشان دهند؟ پس ما اميدوار نيستيم که اين کشورها که حامي رژيم صهيونيستي هستند در اين زمينه واکنشي نشان دهند.

الميادين حرفه اي عمل مي کند و توانسته بيننده هاي بسياري در جهان عرب داشته باشد و همين امر باعث کاهش مخاطبان شبکه هايي همچون الجزيره و العربيه شد، الميادين صداي مقاومت و افشاگر جنايات صهيونيست ها در فلسطين است در صورتي که شبکه هايي همچون العربيه و الجزيره صداي استکبار و صهيونيسم هستند. من معتقدم بسته شدن الميادين توسط خود سعودي ها انجام نشده است بلکه رژيم صهيونيستي در وراي آن قرار دارد.

* چند سالي است که شاهد روند عادي سازي روابط اعراب با رژيم صهيونيستي هستيم نمونه اخير آن قطعنامه اي در موافقت با عضويت اسرائيل در يک کميته سازمان ملل بود و امارات راي مثبت به اين موضوع داد، هدف از اين روند عادي سازي چيست و آيا ملت هاي عربي اين روند عادي سازي را برمي تابد؟

ما بايد ميان ملت هاي عربي و حکومت هاي عربي تفاوت قائل شويم، اکثر حکومت هاي عربي زير ستم حکام خود هستند در عربستان ما ۴ ميليون شيعه داريم همه اين افراد تحت ظلم و ستم حکام سعودي قرار دارند. در مصر همچنين و در قطر و عربستان نيز وضع به همين گونه است. اگر نظر ملت هاي عربي درباره عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را بپرسيم ۸۰ درصد آنها با اين موضوع مخالف هستند. کشورهاي مثل قطر، عربستان و ... خود را به اسرائيل فروخته اند. ما شاهد برپايي تظاهرات روز قدس در کشورهاي عربي هستيم پس نمي توان گفت ملت هاي عربي همچون حکومت هاي خود مي انديشند.

* ثباتي که در حال حاضر در عربستان سعودي وجود دارد ناشي از سرکوب است و با توجه به اختلافاتي که در ساختار قدرت اين کشور وجود دارد جدي است فکر مي کنيد تا چه زماني اين ثبات وجود خواهد داشت؟

عربستان در حال حاضر در باتلاقي گرفتار شده است که به سختي مي خواهد خود را نجات دهد، اين کشور در ابتدا سوريه و سپس يمن و در حال حاضر قضيه شيخ نمر النمر را مطرح کرده است. عربستان به دنبال باز کردن پرونده هاي جديد عليه محور مقاومت است تا مشکلات داخلي خود را به بيرون صادر کند. در صورتي که عربستان در حال حاضر مشکلات داخلي اش همچون آتش زير خاکستر است و اگر شعله ور شود نابودکننده خواهد بود. ما بايد قبول کنيم آمريکا موافق فروپاشي نظام عربستان سعودي نيست اما اکنون اختلافات ميان محمد بن نايف و محمد بن سلمان خيلي شدت گرفته است زيرا سلمان بن عبدالعزيز وقتي حکومت را به دست گرفت اکثر سياستمداران و شاهزادگان سعودي را کنار گذاشت و محمد بن سلمان پسر خود را که کسي نمي شناخت وليعهد کرد و آخرين اخبار حاکي از آن است که پادشاه سعودي قصد دارد پسر خود را جانشين خود کند. عربستان از دمکراسي در سوريه، يمن و عراق سخن مي گويد من به عنوان يک شهروند عراقي مي گويم مشکلي ندارم و استقبال مي کنم اما اين سوال را مطرح مي کنم از سعودي ها که چه دمکراسي را به همراه داريد اگر منظورتان از دمکراسي ديکتاتوري خودتان است که اين دمکراسي ناميده نمي شود. ما در عراق بعد از سال ۲۰۰۳ و سقوط رژيم صدام ۱۶ رفراندوم و انتخابات داشتيم، همينطور در سوريه و لبنان اما در عربستان ما اصلا شاهد برگزاري انتخابات نبوده ايم. من بر اين باورم فروپاشي آل سعود نزديک است و عربستان به پنچ کشور تقسيم خواهد شد حتي شيعيان عربستان مي توانند رها شوند و از ديکتاتوري و ظلم آل سعود خلاص شوند.

* شما فکر مي کنيد عربستان سعودي آيت الله شيخ نمر النمر را اعدام خواهد کرد؟

من فکر مي کنم با اعدام شيخ نمر النمر نه تنها حکومت آل سعود بلکه اغلب حکومت هاي ديکتاتوري در حاشيه خليج فارس از هم فروخواهد پاشيد. گمان نمي کنم عربستان سعودي دست به چنين حماقت بچه گانه اي بزند. اعدام شيخ نمر النمر فروپاشي آل سعود را سرعت خواهد بخشيد. در حال حاضر در کاخ پادشاهي عربستان به حدي اختلافات داخلي بسيار است که فروپاشي آل سعود را ممکن مي سازد اما آمريکا به هيچ وجه نمي خواهد اين اتفاق رخ دهد زيرا رياض مجري سياست هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه است.


مرجع : مهر
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html